Kočování

V roce 2006 bylo na farmu zakoupeno nové kočovné zařízení, které nahradilo část zastaralého vozového parku, ale především jsme zrušili všechna pevná stanoviště, protože bez intenzivního kočování se dnes neobejdeme.V současné době nám kočování dovoluje maximální využití různých druhů snůšek (řepky, hořčice, pohanky, svazenky,lípy, les) a především zkrácení či odbourání mezer mezi jednotlivými snůškami.

Kočování je jedna z cest, jak zvýšit výnos a tím ekonomiku celého provozu.

Kočovný vlek byl vyroben na zakázku úpravou z běžného vleku, jeho celková nosnost je 3000 kg. Z podlahy vleku vyjíždí tři hydraulické válce, které jsou ovládány pomocí ruční hydrauliky. K omezení nerovnoměrnosti hmotnosti rámů se včelami slouží ventily, kdy je možné uzavřít průtok oleje do kteréhokoliv hydraulického válce a tím docílit rovnoměrného zdvihu rámu, tak aby nedošlo k převrácení.

Najetí vleku pod rám se včelami je otázkou zručnosti řidiče při couvání, kdy je třeba najet na přesnost asi 15 cm. Při případné nepřesnosti je možné jednoduchým mechanismem posunutí vleku vůči rámu.

Vlek je zároveň využíván při krmení včelstev, kdy pokryje veškeré hmotnostní potřeby na přepravu nákladu pro krmení 100 včelstev.

Přívěs pro převoz včel byl vyroben společností Vezeko.